Zo maken we een marketingplan

Eerst het waarom

Een marketingplan schrijven kost tijd en geld. Soms lijkt het alleen maar een verplichting – er moet iets op papier staan! Zo’n plan kan ik voor je schrijven. Maar ik zal ook, samen met jou, proberen te achterhalen waarom dat papier er moet liggen. Vaak dient een plan om budget te krijgen, een nieuwe richting in te slaan, een visie in de organisatie te brengen of – heel plat – het management gerust te stellen. Als we deze doelen in beeld hebben, kunnen we een plan maken dat jou en je organisatie echt ondersteunt.

Projectmatig werken

Marketingplannen, ondernemingsplannen en subsidieaanvragen, lenen zich heel goed voor een projectmatige aanpak. Dat kost even iets meer voorbereiding. Eerst bekijken we samen wat het eindresultaat moet zijn. Voor wie is het product bedoeld, wat moet het opleveren, wanneer moet het klaar zijn, wie moet er bij betrokken worden? Dan volgt het ontwikkelen van het plan. In die fase verdien jij je tijd terug. Stap voor stap werken we het plan uit. We beginnen met een ruw document, dat we steeds verder invullen. Al werkend ontstaan er nieuwe ideeën. Het plan wordt steeds overtuigender. Ik heb veel ervaring met deze werkwijze. Dat leidt tot een realistische planning, die we zeker halen. Met een goed resultaat.

Mijn persoonlijke stijl 

Mijn collega’s en klanten zeggen dat ik enthousiast ben, resultaatgericht, proactief, intelligent en betrokken. Zij vinden het prettig om met mij samen te werken. Ik duik graag in een grote berg informatie en ik werk graag met cijfers. Kijk voor meer informatie ook naar de testimonials aan de onderkant van de webpagina.

Testimonials