Leermiddelen

Boeken, cases en vragen

Marketing is een prachtig vak. Om succesvol te zijn moet je beschikken over kennis en vaardigheden. Ik heb al vele cursisten en studenten ondersteund in het ontwikkelen daarvan. Dat heeft geleid tot verschillende studieboeken – die vindt u als u naar beneden scrollt. Ook heb ik in opdracht lesmappen en cases ontwikkeld over marketing, verkopen, gespreksvoering, klantenservice en marktonderzoek.

Leren moet nuttig zijn 

Wat je ook leert, je moet er wat mee kunnen. Daarom koppel ik theorie altijd aan concrete voorbeelden en toepassingen, met opgaven en opdrachten uit de praktijk. Leermiddelen zoals boeken of leerobjecten, bieden houvast aan de student. Ze moeten goed gestructureerd zijn, duidelijk onderscheid maken tussen hoofd en bijzaken. Natuurlijk moeten ze lekker weg lezen en eenvoudig geïllustreerd zijn.

Opgaven en opdrachten om vaardigheden te ontwikkelen

Vaardigheden ontwikkel je pas als je echt iets gaat doen. Daarvoor ontwikkel ik gerichte en uitdagende opdrachten. De vorm kan verschillen: van simpele rekensommen tot cases, van multiple choice vraag tot essay, van krantenknipsel tot het maken van een videoverslag. Het gebruik van leermiddelen verschilt per keer. Soms moeten leerlingen helemaal zelfstandig aan het werk. Maar veel materialen worden gebruikt in groepen of bij een klassikale les. Elk leermiddel is dus uniek.

Waarover schrijf ik?

Ik word gefascineerd door commercieel handelen. Daarom weet ik veel van internet marketing, marketingtechnieken, marktonderzoek en verkopen als vak. Uit eigen ervaring kan ik ook schrijven over leidinggeven, communiceren en organisatie. Ik werk graag samen met uitgevers. Ook begeleid ik regelmatig auteurs bij het ontwikkelen van hun eigen materiaal.

 

Testimonials